۱۳۹۴ بهمن ۳, شنبه

#ايران #تبریز- اسدالله اسدی کارمند سابق آموزش و پرورش بازداشت شد







#ايران #تبریز- اسدالله اسدی
کارمند سابق آموزش و پرورش بازداشت شد


 نیروهای امنیتی ۳۰دی۹۴ اسدالله اسدی را که به تازگی از زندان اوین آزاد شده است، در تبریز بازداشت کردند
اسدالله اسدی پزشک و فعال مدنی آذربایجانی در اعتراض به «تضییع حقوقش از سوی اداره آموزش و پرورش»، اقدام به حمل و نمایش پلاکاردهای اعتراضی در اطراف بازار تبریز کرده بود. بازداشت او به دلیل مقاومت و درخواست حکم بازداشت، با خشونت و ضرب و شتم همراه بوده است و پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده است.
اسدالله اسدی ۵۱ ساله و ساکن شهر تبریز، کارمند سابق آموزش و پرورش و پزشک عمومی است.
اسدالله اسدی داغداغان  روز ۲۳تیر۸۹ از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت شد، وی پس از تحمل ۵ ماه حبس در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات تبریز به تهران منتقل شده و ۴ ماه دیگر را نیز در انفرادی بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین به سر برد.
این پزشک۵۳ ساله آذربایجانی به دلیل فشارهای روانی و جسمانی که در طول مدت بازداشت از سوی بازجویان و ماموران امنیتی از ناراحتی عصبی، قلبی، گوارشی، دهان، دندان و ضعف بینایی و آرتروز گردن رنج می برد.این فعال آذربایجانی به اتهام همکاری با دول متخاصم ، و ظاهرا عضویت در حزب خلق مسلمان ، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی ، به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم گردید.
این حبس در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال کاهش یافت.
این فعال سیاسی آذربایجانی در سال ۱۳۷۳ شمسی نیز به اتهام عضویت در حزب خلق مسلمان متهم شده و از ادامه فعالیت در آموزش و پرورش منع گردید.
وی سالیان سال، در مناطق محروم روستاهای قره داغ هر هفته، داوطلبانه با حضور در روستاهای منطقه قره داغ به ویزیت و مداوای بیماران به صورت رایگان می پرداخت.اهالی منطقه قره داغ، به دلیل خدمات انسان دوستانه ی این پزشک، با تهیه طوماری از ۸۰ روستا، ضمن اعتراض به حکم صادره، خواستار آزادی وی شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر