۱۳۹۴ بهمن ۱, پنجشنبه

#ايران -پیآمد قلع و قمع باند رقیب در نمایش انتخابات اسفندماه



#ايران -پیآمد قلع و قمع باند رقیب 

در نمایش انتخابات اسفندماه

 




تایید صلاحیت تنها 40 درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس ارتجاع، باعث تکان شدیدی در میان مهره‌ها و نیروهای رژیم شد. مسأله‌ای که در جناح مغلوب نظام، موسوم به‌اصطلاح طلبان با رد صلاحیت 99 درصد نفراتشان، به شوک بزرگ تعبیر شد
روزنامه آرمان متعلق به باند رفسنجانی روحانی روز 28 دی در مطلبی تحت عنوان ”شوک ردصلاحیت ”ها نوشت: ”در روزی که همگان خرسند از آغاز برجام و اثبات بیش از پیش حقانیت ایران بودند آنچه به‌عنوان نتیجه بررسی صلاحیتها اعلام شد، شوک بزرگی به همگان وارد کرد چرا که همه گروه‌های سیاسی انتظار داشتند افراد بیشتری مورد تأیید قرار گیرند. .»...
در همین رابطه سلسله‌ای از رسانه‌های رژیم روز28 دی در برابر این مسأله عکس‌العمل نشان دادند.
آفتاب یزد28 دی: اخبار رد صلاحیتها خوشحال کننده نیست
ابتکار28 دی: 42درصد تایید، 30درصد عدم احراز و 25درصد رد صلاحیت
سایت انتخاب27 دی: استاندار تهران: انتظار این تعداد رد صلاحیتها را نداشتم / بالاخره باید کسی وجود داشته باشد که مردم به او رأی دهند/ به شخصه این میزان رد صلاحیتها را انتظار نداشتم.
قانون28 دی: رد صلاحیت حداکثری
قلع و قمع کاندیداهای باند رقیب آن‌چنان گسترده بود که روحانی نیز مجبور به موضعگیری شد و گفت: شورای نگهبان نگذارد دلواپسی ایجاد شود – از همه اختیاراتم در این زمینه استفاده می‌کنم – در داخل هم باید مدل برجام را اجرا کنیم (روزنامه حکومتی آرمان 28 دی)

در همین رابطه روزنامه حکومتی شرق28 دی از قول مرعشی عضو کارگروه نمایش انتخابات جناج مغلوب می‌نویسد: «این بزرگ‌ترین رد صلاحیت تاریخ بود؛ .. این بزرگ‌ترین خطای استراتژیک ممکن اعضای هیأت نظارت بود که آسیب‌های جدی‌ای در پی دارد و امیدوارم شورای محترم نگهبان هرچه‌ سریع‌تر این خطای اعضای هیأت نظارت را جبران کند».
ملاحظه می‌شود که از آنچه اتفاق افتاده به‌عنوان شوک بزرگ، بزرگترین تصفیه درونی و خطای استراتژیک یاد می‌شود.
وقتی 50تن از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت می‌شوند، وقتی نفرات دانه درشتی مثل منتجب نیا و برادر معاون رئیس‌جمهور و فرزند مطهری و هاشمی و.. رد صلاحیت می‌شوند طبعاً این میزان جراحی درونی در رژیم معنا ومفهوم خاص خود را دارد. از جمله به‌روشنی می‌توان گفت که رژیم برخلاف آنچه خامنه‌ای دجال ادعا می‌کند به سرعت به سمت انقباض و فروپاشی پیش می‌رود بی‌دلیل نیست که مهره مغلوب این نظام صحبت از خطای استراتژیک می‌کند چرا که ولی‌فقیه درهم‌شکسته و زهرخورده به نقطه‌یی رسیده است که حتی توان تحمل و پذیرش کسانی را ندارد که در جبهه‌ها برایش جنگیده‌اند و سالها در مسئولیتهای مختلف توجیه‌گر اعمال این رژیم فاشیستی بوده و بسیاری از آنها پاسدار و آخوند و.. بوده و هستند.
بی‌تردید شوک حذف داوطلبان باند مغلوب، در محدوده آنان باقی نمی‌ماند و به کل رژیم سرایت می‌کند.
بی‌دلیل نیست که در درون رژیم از این نمایش انتخابات به‌عنوان مهمترین و تعیین کننده‌ترین نمایش انتخاباتی یاد می‌شود.
واقعیت این است که این جنگ و جدال بی‌سابقه بر سر قدرت، طبعاً هرچه به انتخابات نزدیکتر می‌شویم بیشتر و بیشتر می‌شود، اما آنچه در این بین مهم است این است که این جدال، کلیت نظام را یک گام کیفی به سقوط نزدیکتر می‌کند. به‌عبارت دیگر این طور نیست که تنها باند مغلوب متأثر از تیغ حذف شورای نگهبان بشود بلکه نظام ولایت و شورای نگهبانش با این عملکرد، پوسیدگی کل نظام را در منظر همه قرار داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر